Методична робота


 Методична проблема міського методичного кабінету: «Формування педагога-новатора, професіонала високого рівня, з метою методологічної переорієнтації навчально-виховного процесу, спрямованого на розвиток особистості дитини для досягнення якісно нового освітнього рівня»



Науково-методичною проблемою закладу «Забезпечення формування особистості учня, навичок самостійного пізнання на основі якісної освіти, розвитку творчих можливостей, самовдосконалення»

Проблема,над якою працює методобєднання
"Критичне мислення та інновації на шляху формування активної життєвої позиції учнів"

Проблема міського методоб’єднання суспільних дисциплін:
«Формування педагога-новатора, професіонала високого рівня з метою методологічної переорієнтації навчально-виховного процесу,спрямованого на розвиток особистості дитини,для досягнення якісно нового освітнього рівня»






Вивчення перспективного  досвіду вчителями методоб’єднання  суспільних наук

з/п
ПІБ людини,чий досвід вивчається
Провідна ідея
Хто впроваджує
Шляхи реалізації
Термін виконання
1.

Сичова В.О.



Застосування методики розвитку критичного мислення на уроках історії  як основи формування рис толерантності в учнів
Дорош Н.Л.

при проведенні      уроків

протягом року


2.
Петруняк Л.М.
Форми правоосвітньої роботи в позаурочний час
Роїк С.В.
при проведенні      уроків
протягом року
3.



Побережник О.Г.


Оганізаційно-методична робота шкільного кабінету історії
Дем’янишина А.О.


при проведенні      уроків,позакласних заходів

протягом року


4.



Певень Т.В.



Краєзнавча робота на уроках історії та в позакласній роботі
Драбович В.А.



при проведенні      уроків,позакласних заходів
протягом року


5.



Любуня В.В.



Активізація розумової діяльності учнів засобами моделювання правових ситуацій
Півнюк Т.В.



при проведенні      уроків,позакласних заходів
протягом року


6.
Гедзюк Т.В.






Розвиток пізнавального інтересу учнів до національної історії»
Пігуляк Н.В.

при проведенні      уроків,позакласних заходів



протягом року








Науково-методична проблема закладу «Забезпечення формування особистості учня, навичок самостійного пізнання на основі якісної освіти, розвитку творчих можливостей, самовдосконалення»


Перспективний план роботи асоціації вчителів суспільних дисциплін
на 2015 – 2020 н.р.
ПРОБЛЕМА НАД ЯКОЮ ПРАЦЮЄ М\О ВЧИТЕЛІВ ІСТОРІЇ, ПРАВОЗНАВСТВА ТА СУСПІЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН
«Формування та удосконалення предметних компетентностей  учнів шляхом використання інноваційних технологій на уроках історії, правознавства та суспільних дисциплін»
                                                 2016 – 2017 н.р.
Засідання І ( Серпень)
Тема: « Організаційне»
№ з\п
Зміст

1
Про підсумки роботи м\о за  2015 – 2016 н.р.

2
Про особливості викладання історії,правознавства та суспільних дисциплін на новий навчальний рік. Огляд  інструктивно – методичних листів МОН України

3
Методичні інновації у викладанні історії у 8 класі. Психолого – педагогічні особливості  8-ми класників

4
Погодження плану роботи з обдарованими дітьми; обговорення та затвердження плану роботи  м\о

5
Обговорення графіку відкритих уроків на методичному тижні

Засідання ІІ  ( Жовтень)
Тема: «Використання інноваційних технологій з метою формування предметних компетентностей школярів»
№ з\п
Зміст

1
З досвіду роботи на уроках «Формування  інформаційно –мовленевоїта  логічної компетентностей»

2
З досвіду роботи на уроках «Формування  просторової та  хронологічної компетентностей»

3
З досвіду роботи на уроках «Формування  предметних компетентностейна уроках правознавства»

4
Про підготовку  до І і ІІ етапу олімпіади

5
Про результативність методичного тижня




 Засідання ІІІ (Січень)
Тема: «Нетрадиційні форми уроку в контексті особистісно орієнтованого навчання»
№ з\п
Зміст

1
Нестандартні уроки та заходи із правознавства

2
Прийоми інноватики  на уроках історії для розвитку ціннісного оновлення до вітчизняного та світового досвіду революції

3
Сучасні технології навчання і виховання толерантної особистості

4
Про підготовку до предметного тижня;  про особливості ЗНО


Засідання IV ( Травень)
Тема: «Підсумкове»
№ з\п
Зміст

1
Про підготовку до ДПА

2
Про виконання навчальних програм

3
Творча виставка методичних напрацювань вчителів м\о






ПРОБЛЕМНІ  ПИТАННЯ САМООСВІТИ, НАД ЯКИМИ ПРАЦЮЮТЬ ЧЛЕНИ МЕТОДИЧНОГО ОБЄДНАННЯ ПРОТЯГОМ 2015 – 2016 Н.Р.


ПІБ ВЧИТЕЛЯ
ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ САМООСВІТИ
Півнюк Т.М.
Формування просторової компетенції на уроках історії
Драбович В.А.
Упровадження інноваційних  форм навчання на уроках історії  та правознавства – шлях до вдосконалення вивчення дисциплін

Пігуляк Н.В.
Виховання патріотизму на уроках історії та правознавства





Організація позакласної роботи з предмету  
      Проводити тематичні виховні заходи, шефські уроки старшокласників для початкової школи, організовувати роботу лекторської групи, випускати стіннівки тощо, присвячені:
      Дню міста (перша декада вересня),
      Дню українського козацтва 14 жовтня,
      Дню визволення України від німецько-фашистських загарбників 28 жовтня,
      Міжнародному дню толерантності 16 листопада,
      річниці голодомору 1932-33 рр., взяти участь у поминальній акції «Запали свічку» - листопад;
      Міжнародному дню інвалідів («уроки доброти» на тему: «Дивіться на нас, як на рівних»)
      Дню прав людини 10 грудня,
      Дню соборності України та річниці бою під Крутами 22 січня,
      Дню визволення  від німецько-фашистських загарбників м. Вінниці
      Дню пам’яті Чорнобильської трагедії 26 квітня,
      Дню Перемоги 9 травня,
      Проводити екскурсії до краєзнавчого, художнього музеїв для вивчення навчальних тем історії рідного краю, запрошувати співробітників міських музеїв з переїзними виставками,
      Створити умови для участі обдарованих дітей в конкурсах творчих робіт, вікторинах, олімпіадах, Всеукраїнському інтерактивному юних істориків «Лелека».






Засідання ІІІ
«Виховання патріотизму та  національної свідомості на уроках історії та правознавства»
Січень

№п\п
Зміст
Відповідальні
1
Про результати участі учнів у ІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіадах

Пігуляк Н.В.
2
Обговорення взаємовідвіданих уроків вчителів , що атестуються.
Вчителі МО
3
Патріотичне виховання учнів в позаурочній виховній роботі
Пігуляк Н.В
4
Роль національно-патріотичного виховання у формуванні духовно морального світогляду школярів.
Півнюк Т.М.
5
Аналіз круглого столу «Соборність України»
Вчителі МО
6
        
Підготовка до предметного тижня, проведення уроків та виховних заходів
Вчителі МО
7
            Адаптоване впровадження сучасних технологій  на уроках суспільно - гуманітарного циклу в 5 класі.
Вчителі МО







Засідання ІІ
Тема «Навчальна мотивація на уроках історії»
 Жовтень
№п\п
Зміст
Відповідальні
1
Здійснення мотивації на уроках історії.
Пігуляк Н.В.
2
Активізація пізнавальної діяльності на уроках історії
Вчителі МО
3
Ознайомлення вчителів з Положенням про атестацію педагогічних працівників. Атестація вчителя методиста Півнюк Т.М.

Пігуляк Н.В
4
Про підсумки проведення І  і ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад із предметів суспільно-гуманітарного циклу
Вчителі МО
5
            Розміщування уроків на освітніх інтернет порталах  «Учительський журнал on-line»,  «Методичний портал».

Вчителі МО
6
Аналіз виховного заходу з патріотичного виховання «Свята Покрова»
Вчителі МО
6
            Про результати методичного тижня .
Вчителі МО






Засідання І
Тема «Про підсумки роботи шкільного М/О та навчально- методичне забезпечення викладання історії, права і суспільних дисциплін в 2015- 2016 н.р. відповідно до типового навчального плану закладу та програм»

СЕРПЕНЬ 2015 року
п\п
Зміст
Відповідальні
1
Про виконання плану роботи МО за  минулий рік, обговорення та завтвердження плану роботи на 2015-2016н.р.  
Пігуляк Н.В.
2
Аналіз нової навчальної програми з історії (6-7 класи обережність змін), підручників, картографії і т.д.
Вчителі МО
3
 Ознайомлення з інструктивно-методичними рекомендаціями щодо викладання історії та правознавства у 2015-2016н.р.
Пігуляк Н.В.
4
Аналіз результатів ЗНО.
Вчителі МО
5
Огляд новинок  методичної літератури та фахових журналів
Вчителі МО
6
 Ознайомлення з планом роботи вчителів  та обговорення індивідуальних тем, над якими вони працюють
Вчителі МО
7
Погодження плану роботи з обдарованими дітьми.
Вчителі МО
8
Обговрення графіку відкритих уроків на методичному тижні , про підготовку до шкільної та міської олімпіади  з історії .
Вчителі МО
6
.Вироблення рекомендацій.
Вчителі МО



Завдання та шляхи реалізації завдань методичного обєднання на 2015- 2016 н.р.

 В 2014 – 2015 н.р. ШМО буде працювати над проблемою «Формування та удосконалення предметних компетентностей  учнів шляхом використання інноваційних технологій на уроках історії, правознавства та суспільних дисциплін»
Для реалізації методичної проблеми будуть використані такі завдання:
·        формування патріотично  свідомої духовно багатої особистості для цього
·        передбачає формування історичної свідомості молодого покоління українців, що базується на вивченні історії боротьби українського народу за державну незалежність протягом свого історичного шляху, особливо у ХХ-ХХІ століттях,
·        максимальне використання виховного змісту  навчальних посібників (7- 11 клас)
·         Продовжити роботу в проекті «Діти війни очима дітей»
·        виховання громадянської свідомості, гідності та честі в гармонійному поєднанні національних і загальнолюдських цінностей, утвердження ідеалів гуманізму, демократії, добра й справедливості,
·        використовувати при цьому потенціал творчих здібностей та обдарувань учнів, інтелектуальні ігри, дискусії, диспути, прес-конференції, засідання «круглого столу», тематичні діалоги, ділові ігри.

·        вироблення у школярів умінь і навичок  користуватися навчальним матеріалом згідно їхніх вікових та індивідуальних особливостей при роботі з обдарованими дітьми , з  метою  підготовки шкільної команди з історії та правознавства,
·        упровадження інтегрованого принципу навчання, робота з обдарованими дітьми;

·        формування творчих здібностей у процесі навчання;

·        активізація творчої професійної діяльності, стимулювання безперервної фахової освіти, підвищення відповідальності за результатами навчання та виховання учнів;

·        продовжувати роботу по обладнанню  навчального кабінету згідно вимог чинного законодавства

·        продовжувати самоосвіту педагогів особливо шляхом вивчення  матеріалів педагогічної преси , передового педагогічного досвіду.

·        використання базових компетентностей за допомогою інформаційних технологій;
  






Пріоритетні напрями роботи МО:
1.     Впроваджувати і використовувати методичні рекомендації щодо вивчення історії та правознавства в 2015-2016 н.р.
2.     Освоїти новий зміст, технології і наукові методи викладання історії.
3.     Застосовувати просторову компетенцію й картографічні вміння та навички у шкільних курсах історії.
4.     Вивчати і застосовувати концептуальні основи формування життєвих компетентностей на уроках історії.   
5.     Створити умови для самореалізації здібних і обдарованих учнів.
6.     Формувати в учнів навички самостійної роботи, як засіб активізації пізнавальної  діяльності на уроках історії.
7.     Проводити проблемний аналіз результатів освітнього процесу.
8.     Створити умови для самореалізації здібних і обдарованих учнів.
9.     Вивчати методику розвязання тестових завдань з історії.
10.Виховання молодих громадян у дусі поваги до Конституції країни, законності, норм суспільного та колективного життя, створення умови для забезпечення реалізації конституційних прав людини та її обов’язків, громадянського та професійного обов’язку;
  11. розвиток відчуття у громадян почуття гордості, глибокої поваги до символів держави – Герба, Прапора, Гімну України, іншої загальнодержавної символіки та історичних святинь; гордості за країну, а також за окремі регіони та міста.








Наукова -  методична проблема міста: «Формування педагога новатора, професіонала високого рівня з метою педагогічної переорієнтації навчально – виховного процесу, спрямованого на розвиток особистості дитини для досягнення якісно нового рівня»

У 2015-2016 н.р. педколектив розпочне працювати над проблемою:
«Формування і розвиток особистості учнів на основі оновлення змісту освіти та виховання, впровадження інноваційних технологій, гуманізації, індивідуалізації  та ідей психолого-педагогічної науки».
ПРОБЛЕМА НАД ЯКОЮ ПРАЦЮЄ М\О ВЧИТЕЛІВ ІСТОРІЇ, ПРАВОЗНАВСТВА ТА СУСПІЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН
«Формування та удосконалення предметних компетентностей  учнів шляхом використання інноваційних технологій на уроках історії, правознавства та суспільних дисциплін»
Мета роботи методичного об’єднання : 
1. розвивати творчі здібності учнів на уроках, впроваджувати  методи самостійної, пошукової і дослідницької роботи, враховуючи досвід своїх колег;
2. розвивати критичне, логічне і творче мислення учнів шляхом   впровадження в навчальний процес проектних технологій, інтерактивних  методів навчання, формування предметних компетентностей;
3. продовжити роботу із застосування ІКТ на уроках  та позаурочній діяльності, враховуючи необхідність формування медіа культури учнів;
4.використовувати навчальний матеріал їз суспільних дисциплін, як чинника національно-патріотичного виховання учнівської молоді, формування в школярів активної громадянської позиції;
5. Посилити підготовку учнів 9, 11-х класів до ДПА, учнів 11-х класів до ЗНО відповідно до мети навчання історії в школі;  формування в учнів самоідентичності та почуття власної гідності на основі осмислення соціального і морального досвіду минулих поколінь, розуміння історії і культури України в контексті загального історичного процесу.





Комментариев нет:

Отправить комментарий